Carousel Functionality Conflict on Website / Conflit de Fonctionnalité de Carrousel sur le Site

Hello,

The site : deratisation.webflow.io

I’ve integrated multiple JavaScript carousels on my website. However, I’m facing functionality issues between them.

The first carousel is located right below my site’s “hero” section. The second one is used to display four distinct steps. It seems there’s a conflict between these two carousels that prevents the second one from operating correctly.

I’ve observed that the “four-step” carousel works flawlessly when I incorporate it into a separate project started from scratch, indicating the problem is specific to the coexistence of both carousels on my current site.

My main goals are:

Identify the root cause of the conflict between the two carousels.

Ensure the smooth operation of the “four-step” carousel without affecting the performance of the first one.

I’d appreciate any assistance or suggestions to address these issues. I’m more than willing to provide further details or code snippets if necessary.

Thank you in advance for your help.

Best regards,

Bonjour,

Le site : deratisation.webflow.io

J’ai intégré plusieurs carrousels JavaScript sur mon site Web. Cependant, je rencontre des problèmes de fonctionnalité entre eux.

Le premier carrousel est situé juste en dessous de la section “héro” de mon site. Le deuxième, quant à lui, est utilisé pour afficher quatre étapes distinctes. Il semble qu’il y ait un conflit entre ces deux carrousels qui empêche le deuxième de fonctionner correctement.

J’ai remarqué que le carrousel des “quatre étapes” fonctionne parfaitement bien lorsque je l’ajoute à un autre projet démarré de zéro, ce qui me fait penser que le problème est spécifique à la coexistence des deux carrousels sur mon site actuel.

Mes principaux objectifs sont :

Identifier la source du conflit entre les deux carrousels.

Assurer le bon fonctionnement du carrousel des “quatre étapes” sans affecter la performance du premier.

J’apprécierais toute aide ou suggestion pour résoudre ces problèmes. Je suis prêt à fournir plus de détails ou des extraits de code si nécessaire.

Merci d’avance pour votre assistance.

Cordialement,

Here is my site Read-Only: https://deratisation.webflow.io/