Almost on board

Hi
I am in Sweden. Designer with no code knowledge. Webflow seems like the best by far. I like everything and feel at home. The last week I have been looking into, Wix, Weebly, Squarespace and Webydo.
So I am jumping on board. Just a question. I read on several places that Webflow has problems with Firefox? Is that or was that ever an issue? And can one read somewhere about Webflows plans for the future? And is there anybody from Sweden here on the forum:-)?

all the best
Annica

Tjena Annica, vÀlkommen. HÀr Àr en svensk :grinning:

Do you mean the exported code or the designer? If you mean when you working in the designer the recommended browser to use is Chrome. The exported code should have no problem with any modern browser, if so, report it.

Hop that helps :smiley:

Thanks Jorn,

I meant the exported code. I googled to see if there was lots written about Webflow in swedish. But nothing, seems that wix, weebly and a little bit of squarespace are the popular ones.

have a good day!
A

Yes, they been around for longer. And I’ll guess they attract a broader audience. Theres a higher learning curve in Webflow and in my opinion you need some design skills to make something here and in the others you don’t.

This forum is amazing, lots of things already been answered just search or ask away. If you need quicker answer try to send me a pm. If we solve something that’s useful to the community we post it =D

Tjena Annica! En till svensk hÀr redo att stÄ till tjÀnst :smile:
@agave

1 Like

Cool, makes sense what you said about broader audience and longer learning curve. It also seems to me that what one can make with webflow has higher quality. but maybe i am imagining. wix and weebly are so “plastic” the endresult, how it looks and moves. squarespace i guess is a bit better


Cool to have you here. Nice stuff you do. Like your vectors!

Annica

1 Like

Hej!

Tackar! Betryggande! Ser fram emot att börja. Jag Àr konstnÀr i botten och hÄller pÄ o lÀr mig Design nu. Försörjer mig pÄ att jobba i butik. Ska göra tvÄ sidor Ät mig o min pojkvÀn vi har lite roliga projekt pÄ gÄng. Sen skulle jag inte ha nÄt emot att lÀra mig massor och kunna jobba halvtid med att göra vackra hemsidor Ät smÄföretagare. Vilka fina saker du gjort! Och gör musik ocksÄ, wow! Lyssnar nu. Piano Stuff, vackert.

Trevligt! Vart i Sverige Àr du verksam nÄgonstans dÄ?
Webflow Ă€r ett ypperligt verktyg att lĂ€ra sig webbdesign, inte bara rent designmĂ€ssigt utan Ă€ven att skaffa sig förstĂ„else för vad de olika HTML-parametrarna gör. Det Ă€r ju vĂ€sentligt mycket enklare att förstĂ„ vad “padding” gör nĂ€r du ser Ă€ndringarna i realtid istĂ€llet för att se dom efter en refresh i webblĂ€saren.

Tack :smile:
Ja, musik Àr en stor del av mitt liv ocksÄ :slight_smile:
Även om jag tycker att det album som ligger upp Ă€r kackigt mixat och lĂ„tarna inte riktigt hĂ„ller
sĂ„ det albumet ska skrivas om och mixas om lite.

Vad gör du för konst?

Va, nĂ€ det Ă€r ju jĂ€ttefint. Momentary Love t ex, jĂ€ttebra. Lyssnade pĂ„ ett par till. Men men, den eviga balansen mellan att fĂ„ fram det man vill och inte bli för sjĂ€lvkritisk. Det brottas man alltid med. Jag bor i Stockholm. MĂ„lade tecknade och gjorde smycken, sen fick jag massa barn dĂ€remellan :slight_smile: Började lĂ€sa om att anvĂ€nda printer i kombo med att mĂ„la, köpte en storbildsskrivare, men kom aldrig i gĂ„ng och tĂ€nkte att en hemsida Ă€r ju en bra canvas sĂ„ hĂ€r Ă€r jag nu. Min pojkvĂ€n sa igĂ„r att Wix verkar ju jĂ€ttebra och enklare o billigare, varför vill du inte anvĂ€nda Wix? SnĂ€lla rĂ€dda mig, varför du inte vill anvĂ€nda wix det förstĂ„r jag. Du Ă€r ju proffs och kan koda o allt. Jag inbillar mig att sidorna har bĂ€ttre skĂ€rpa och animationerna bĂ€ttre flyt i Webflow. Men det kanske bara Ă€r jag som inbillar mig. Och sen kan jag vĂ€l inte göra vad jag vill i Wix? Varför vill inte jag anvĂ€nda Wix, kan du berĂ€tta det? Och sen Ă€r vi oartiga nu som skriver pĂ„ svenska ingen fattar vad vi skriver
ha en bra dag och tack för din tid! :slight_smile: Och vad betyder Azzopardi?

Yeah, I think we should continue our discussion in Swedish in a more private manner instead of clutteringt the forum :smile:

1 Like

This topic was automatically closed after 60 days. New replies are no longer allowed.